Телефони

044-235-16-29, 050-336-86-07

з 8:00 до 16:30 (Сб, Нд вихідні)

Pediatry = Педіатрія: навчальний посібник (ВНЗ ІІІ—ІV р. а.) / О.В. Тяжка, Т.В. Починок, А.О. Горобець, Т.В. Мелліна; за ред. О.В. Тяжкої. — 2-е вид., переробл. і допов.

Pediatry = Педіатрія: навчальний посібник (ВНЗ ІІІ—ІV р. а.) / О.В. Тяжка, Т.В. Починок, А.О. Горобець, Т.В. Мелліна; за ред. О.В. Тяжкої. — 2-е вид., переробл. і допов.

73128
Продана, не перевипускається
 
 
Автори: за ред. О.В. Тяжкої
Гриф: рекомендовано МОЗ України
Аудиторія: для студентів вищих медичних навчальних закладів ІІІ—ІV рівнів акредитації і викладачів
Видавництво: Всеукраїнське спеціалізоване видавництво «Медицина»
Мова: англійська
Рік: 2015
Кількість сторінок: 240
ISBN: 978-617-505-350-8
Всеукраїнське спеціалізоване
видавництво «Медицина»

Опис книги Pediatry = Педіатрія: навчальний посібник (ВНЗ ІІІ—ІV р. а.) / О.В. Тяжка, Т.В. Починок, А.О. Горобець, Т.В. Мелліна; за ред. О.В. Тяжкої. — 2-е вид., переробл. і допов.

У навчальному посібнику представлено матеріали з пропедевтики педіатрії у межах навчальної програми для студентів медичного факультету, які вивчають педіатрію на ІІІ—V курсах. До кожного заняття наведено тему, мету заняття, вказано перелік практичних навичок, якими студент повинен оволодіти після вивчення теми. Окрім переліку необхідної для засвоєння теми літератури, наведено допоміжні матеріали, навчальні тести й ситуаційні задачі.
У додатку подано перелік практичних навичок, якими повинен оволодіти студент.
 
The guidance aid contains materials in propedeutic pediatry within the curriculum for the students of medical faculity, who master pediatry during the III—V years of studing. Each unit is given its current relevance, the aim of the lessons, a list  of questions a student is to know after self­training, a list of practical skills a student  must be able to do having covered the topic. Besides, there are additional materials and educational tests.
The list of practical skills a student is to master studing propedeutic pediatry is also included into the guidance aid.
For the students of medical faculties of higher medical educational establishments of the III—IV levels of accreditation and teachers.

Зміст книги Pediatry = Педіатрія: навчальний посібник (ВНЗ ІІІ—ІV р. а.) / О.В. Тяжка, Т.В. Починок, А.О. Горобець, Т.В. Мелліна; за ред. О.В. Тяжкої. — 2-е вид., переробл. і допов.

Structure of children’s treatment­and­prophylactic establishments. Peculiarities of their work organization. Forms of work and functional duties of medical staff | Provision of antiepidemic conditions in children’s hospital. Hospitalization of patients. Cleansing and transportation | Staff and patient personal hygiene. Hygienic and treatment baths, their application to seriously ill patients. Bedsore prophylaxis and treatment | Children’s hospital documentation. rules and ways of dOcumentation maintenance by nurse and pediatrician. Outline of child’s development history and case history | RULES OF Drug inventory and storage. subcutaneous, submucosal, enteral, and inhalation ways of drug introduction. Parenteral drug introduction technique | Periods of childhood | Physical development of children | Anatomic and physiological peculiarities of children’s nervous system. Neuropsychic development of childREN. Methods of examination. DISORDER semiotics | ANATOMIC AND PHYSIOLOGICAL PECULIARITIES OF CHILDREN'S Skin and subcutaneous fat. Methods of examination. DISORDER semiotics | ANATOMIC AND PHYSIOLOGICAL PECULIARITIES OF CHILDREN'S Musculoskeletal system. Methods of examination. DISORDER semiotics | Anatomic and physiological peculiarities of children’s respiratory system. Methods of examination. DISORDER semiotics | Anatomic and physiological peculiarities of children’s cardiovascular system. Methods of examination. DISORDER semiotics | Anatomic and physiological peculiarities of children’s digestive system. Methods of examination. DISORDER semiotics | Anatomic and physiological peculiarities of children’s urinary system. Methods of examination. DISORDER semiotics | Anatomic and physiological peculiarities of children’s endocrine system. Methods of investigation. DISORDER semiotics | Anatomic and physiological peculiarities of children’s hematopoietic system.  Methods of examination. DISORDER semiotics | ANATOMIC AND PHYSIOLOGICAL PECULIARITIES OF CHILDREN'S Immune system. Methods of investigation. DISORDER semiotics | Prophylactic immunization | Feeding of children | Case history outline | The list OF practical skills

Автори книги Pediatry = Педіатрія: навчальний посібник (ВНЗ ІІІ—ІV р. а.) / О.В. Тяжка, Т.В. Починок, А.О. Горобець, Т.В. Мелліна; за ред. О.В. Тяжкої. — 2-е вид., переробл. і допов.

За ред. О.В. Тяжкої.

Характеристики книги Pediatry = Педіатрія: навчальний посібник (ВНЗ ІІІ—ІV р. а.) / О.В. Тяжка, Т.В. Починок, А.О. Горобець, Т.В. Мелліна; за ред. О.В. Тяжкої. — 2-е вид., переробл. і допов.

Видавництво: Всеукраїнське спеціалізоване видавництво «Медицина»
Мова: англійська
Рік: 2015
Кількість сторінок: 240
Обкладинка: тверда
Формат: 60х90/16
Вага: 340 г
ISBN: 978-617-505-350-8

Додати відгук

Введіть символи: *
captcha
Оновити